FAQ

Contact met een medewerker

Heb je een vraag waarop je het antwoord niet kan vinden? Blijf vooral niet zoeken. Wij helpen je graag. Er zijn dan ook meerdere mogelijkheden om contact met ons op te nemen, zodat je zelf kunt kiezen welke manier die jij het prettigste vindt.
Ook voor advies over producten of reparaties of de beschikbaarheid van bepaalde onderdelen, kun je natuurlijk contact met ons opnemen. Voordat je contact opneemt, is het aan te raden om eerst te checken of het antwoord op jouw vraag niet ‘gewoon’ hieronder staat, tussen de veelgestelde vragen!

Bereikbaarheid klantenservice

maandag 13:00 – 18:00
dinsdag 9:00 – 18:00
woensdag 9:00 – 18:00
donderdag 9:00 – 18:00
vrijdag 9:00 – 18:00
zaterdag 9:00 – 17:00

Overzicht van de mogelijkheden

Hieronder lichten we per kopje steeds één manier toe om contact met ons op te nemen. Mis je een contactmogelijkheid in dit rijtje? Laat het ons dan weten!

Stel je vraag telefonisch

Stel je vraag per e-mail

Ook kun je ons natuurlijk je vraag per e-mail stellen. Soms is dat zelfs handiger, bijvoorbeeld bij bepaalde technische vraagstukken. We antwoorden doorgaans binnen 24 uur, uiterlijk binnen 48 uur.

 

Stel je vraag via de chat

De meest eenvoudige manier om je vraag te stellen, is door de chatfunctie (rechtsonder) te gebruiken. Als de status op online staat, zijn we ook echt online en antwoorden we dus snel. Als de status bezet is, kan een antwoord even duren.

Stel je vraag via Messenger

Tot slot is er de mogelijkheid om je vraag te stellen via Messenger. Klik op de afbeelding – of surf zelf naar m.me/smartphonestuk – om een gesprek met een medewerker van SmartphoneStuk te starten. Je kunt de afbeelding niet alleen aanklikken, maar ook scannen (met een QR-code scanner)!

smartphonestuk.nl

Vestigingsadres:
Amsterdamsestraatweg 287a
3551 CE te Utrecht
KVK:
64000079
BTW:
NL190331604B02

1 Prijzen & beschikbaarheid

1.1 Betaal ik bij elke vestiging dezelfde prijs?

Ja, elke vestiging van SmartphoneStuk rekent dezelfde prijs voor elke reparatie.

1.2 Hoe is de prijs van de verschillende reparaties globaal opgebouwd?

De prijs van een reparatie is opgebouwd uit de prijs voor het onderdeel, vermeerderd met arbeidsloon. De hoogte van het deel arbeidsloon is gebaseerd op de gemiddelde tijd die een reparateur nodig heeft voor de reparatie.

1.3 Waarom zijn Samsung-schermen zo beperkt voorradig?

De OLED-displays van Samsungs, waarmee de populaire modellen mee zijn uitgerust, zijn helaas zeer slecht leverbaar. Daardoor zijn de prijzen van deze schermen – en dus ook de prijs van de complete reparatie – enorm gestegen. Voor veel Samsung apparaten is het daardoor niet zinvol om tot reparatie over te gaan. Dit is een wereldwijd probleem, je zult daar overal tegenaan lopen.

1.4 Waarom zit er zoveel prijsverschil tussen sommige reparaties?

Zoals je hierboven kunt lezen, is de prijs opgebouwd uit twee delen, namelijk de prijs voor het onderdeel en een deel arbeidsloon. De prijs van onderdelen verschilt heel erg. Zo zijn de Samsung displays momenteel erg prijzig, waardoor de prijs van de complete reparatie al snel oploopt.

 

Ook kan het zijn dat een bepaalde reparatie erg complex is en daardoor veel tijd vergt van de reparateur. Een hogere prijs is dan ook een logisch gevolg. De reparaties aan smartphones van HTC zijn hier een voorbeeld van.

1.5 Wat als er meer kapot blijkt te zijn?

Als de schade groter blijkt te zijn dan je zelf had ingeschat, dan zal dat al snel blijken zodra de telefoon is ingeleverd bij de reparateur. Deze zal dan aangeven wat er te verwachten valt en met je overleggen wat je wilt, voordat er zaken vervangen worden.

2 Garantie

2.1 Hoe lang geven jullie garantie op de reparatie?

SmartphoneStuk gelooft in haar eigen handelswaar en medewerkers en geeft daarom zes maanden garantie op de reparatie. Meer informatie over onze garantie vind je hier.

2.2 Geldt er ook garantie na waterschadebehandelingen?

Op schoonmaak- of onderhoudsbeurten en op reparaties verricht aan producten met bliksem-, water- of vochtschade, wordt geen garantie gegeven, tenzij op de reparatiebon uitdrukkelijk het tegendeel is vermeld.

2.3 Wat als het probleem niet helemaal is opgelost na de reparatie?

Wanneer binnen drie maanden na afgifte van het gerepareerde product de klachten genoemd op de oorspronkelijke afgiftebon terugkeren, doet de reparateur een prijsopgave voor een nieuwe reparatie.

  • Bij dezelfde oorzaak van de klacht worden alleen die onderdelen die bij de vorige reparatie niet zijn vervangen in rekening gebracht.
  • Als blijkt dat de oorzaak van de klacht een andere is dan die bij de vorige reparatie, dan worden de kosten van de nieuwe reparatie aan de klant doorberekend.
  • Bovenstaande is natuurlijk niet van toepassing als klant aanspraak kan maken op ontbinding van de overeenkomst ingeval van een ernstige tekortkoming bij een eerdere reparatie.
  • Na hernieuwde reparatie gaat de garantie opnieuw in.

2.4 Ik heb een meningsverschil met de reparateur over garantie

Vervelend dat je er niet uit lijkt te komen met de reparateur waar je een mobiel apparaat ter reparatie hebt gebracht. Dat moet om een misverstand gaan.

Neem contact op met het landelijke nummer 030 – 265 83 86 zodat we snel kunnen schakelen en een doeltreffende oplossing kunnen bedenken.

2.5 Hoe zit het met fabrieksgarantie?

Op reparaties aan Apple-apparaten na, blijft in principe de fabrieksgarantie bestaan na reparatie. Soms vervalt deze wel, maar in die gevallen is het altijd zo dat fabrieksgarantie ook zonder reparatie niet meer geldt. Bijvoorbeeld met een gebroken scherm.

2.6 Hoe lang is de garantie op door jullie verkochte accessoires?

In de meeste gevallen is de garantie twee jaar, tenzij de fabrikant hiervan afwijkt. In die gevallen wordt dat aangegeven.

3 Onderdelen

3.1 Gebruiken jullie originele onderdelen?

Ja. Alle reparateurs die werken voor SmartphoneStuk gebruiken uitsluitend originele onderdelen, tenzij dat niet de beste keuze is. In dat geval wordt het duidelijk aangegeven, met een uitleg waarom dat zo is.

3.2 Waarom moeten ik mijn hele scherm laten vervangen als alleen het glas gebroken is?

Om ruimte te besparen, worden de verschillende lagen van mobiele apparaten aan elkaar vastgemaakt. Zo wordt ook het touchscreen, dat tussen het eigenlijke scherm en de beschermende glaslaag zit, op het LCD- of OLED-display gelijmd.

Dat lijmen gebeurt met lijm die hard wordt van UV-licht, de lijm die voor de displays gebruikt wordt, is volkomen doorzichtig. Dit proces is – als je het goed wilt doen – alleen in een fabriek te doen.

3.3 Verkopen jullie ook losse onderdelen?

Wij verkopen niet actief losse onderdelen, omdat repareren van mobiele toestellen nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd is en op zijn minst enige ervaring vereist is. Om teleurstellingen te voorkomen, adviseren we daarom in principe iedereen om de reparatie aan de vakman over te laten.

Als je vaker gerepareerd hebt en weet wat je doet, helpen we je graag verder. Uiteraard wel op eigen risico. Neem contact met ons op voor meer informatie.

3.4 Kan ik de vervangen onderdelen meekrijgen na reparatie?

Ja. Wanneer de klant dat vooraf verzoekt, stelt de reparateur de vervangen onderdelen, met uitzondering van eventueel op verzoek geruilde onderdelen, ter beschikking aan de klant.

4 Factuur en betalen

4.1 Krijg ik een rekening mee waarop staat wat er uitgevoerd is?

Ja. Na de reparatie ontvangt de klant een reparatiebon met een korte omschrijving van de verrichte werkzaamheden en vervangen onderdelen. In vrijwel alle gevallen zal dit tevens het bedrag zijn dat van tevoren is overeengekomen.

4.2 Ik ben een zakelijke klant. Kan de rekening op naam van het bedrijf?

Absoluut. Geef van tevoren even aan dat je graag wilt dat de bedrijfsgegevens op de factuur komen. Het kvk-nummer is voldoende, de rest zoeken wij op.

4.3 Welke betaaltermijn hanteren jullie bij een bestelling op rekening?

Na afleveren van het gerepareerde toestel en het versturen van de factuur, geldt een betaaltermijn van 14 dagen.

4.4 Kan er ‘op rekening’ gerepareerd of geleverd worden?

Ja, voor zakelijke klanten bieden wij de mogelijkheid op rekening te bestellen. Wel worden er wat zaken gecheckt, zoals of er een akkoord is van een tekenbevoegde functionaris. Ook wordt een kredietcheck uitgevoerd.

Bel ons op 030 – 265 83 86, dan brengen we je snel in contact met een vaste contactpersoon.

5 Zakelijk

5.1 Kunnen wij een vaste contactpersoon krijgen?

Ja, dat kan. Sterker nog, dat is een gewoonte van SmartphoneStuk! Zodra een bedrijf als nieuwe klant bij ons ‘binnenkomt’, wordt deze gekoppeld aan een vaste contactpersoon. Deze persoon kent het bedrijf en is het aanspreekpunt voor alle vragen.

5.2 Kunnen jullie UBL-facturen sturen?

Ja, dat kan. De vaste contactpersoon van jouw bedrijf kan dit voor je regelen.

6 Klachten

6.1 Ik heb een meningsverschil met de reparateur over garantie

Vervelend dat je er niet uit lijkt te komen met de reparateur waar je een mobiel apparaat ter reparatie hebt gebracht. Neem contact op met het landelijke nummer 030 – 265 83 86 zodat we snel kunnen schakelen en een doeltreffende oplossing voor je kunnen bedenken.

6.2 Waar kan ik terecht als ik niet tevreden ben over de geleverde kwaliteit?

Ondanks goede afspraken over kwaliteit en controles op de gebruikte onderdelen, kan het natuurlijk voorkomen dat iets niet helemaal naar tevredenheid is gerepareerd. Laat het ons weten op het landelijke nummer 030 – 265 83 86 of via de chat. We zijn juist blij met feedback, ook als die kritisch is. Samen zoeken we een oplossing voor het probleem dat nu speelt én naar manieren om soortgelijke situaties in het vervolg te voorkokmen.

'); }, false );